KA122 Sustainable tourism

Με μεγάλη χαρά αποδεχθήκαμε τα αποτελέσματα αξιολόγησης αιτήσεων υλοποίησης σχεδίων ΚΑ122. Εκφράζουμε τις ευχαριστίες μας στην κα Γρηγοριάδου η οποία με την υποστήριξη της Διεύθυνσης του σχολείου και του συλλόγου διδασκόντων συνέταξε την αίτηση.

Το σχέδιο έχει τον τίτλο

Βιώσιμος τουρισμός στην Ευρώπη:Ταξιδεύουμε καιυποδεχόμαστε με σεβασμό στο περιβάλλον, την κοινωνία,τον πολιτισμό.

Sustainable tourism in Europe: travelling and welcoming with respect for the environment, society, and culture.

 

Διαγωνισμός για το λογότυπο

Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ 122 με τίτλο «Βιώσιμος τουρισμός στην Ευρώπη: Ταξιδεύουμε και υποδεχόμαστε με σεβασμό στο περιβάλλον, την κοινωνία, τον πολιτισμό» και κωδικό KA122-SCH-58545204 τρεις μαθήτριες του σχολείου μας εκπόνησαν ισάριθμα λογότυπα, από τα οποία το ένα θα εκπροσωπήσει το σχολείο μας στον διαγωνισμό για το λογότυπο του προγράμματος. Συγχαρητήρια και στις τρεις μαθήτριες για τη συμμετοχή τους!

 

Λογο2

 

Λογο1

 

 

Πρώτη διασχολική συνάντηση Erasmus+ 122 στο Granollers της Ισπανίας

Η διασχολική συνάντηση (20-25/11/2023) στο Granollers της Ισπανίας, μια πόλη 30 χλμ. μακριά από τη Βαρκελώνη, υπήρξε η πρώτη με αντιπροσωπείες από τα σχολεία συνεργασίαςINSTITUTCELESTÍ BELLERA (της πόλης υποδοχής) και Gymnasium Tolkewitz της Δρέσδης στη Γερμανία στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ 122 “Βιώσιμος τουρισμός στην Ευρώπη: Ταξιδεύουμε και υποδεχόμαστε με σεβασμό στο περιβάλλον, την κοινωνία, τον πολιτισμό”. Ο άξονας της πρώτης αυτής συνάντησης «Βιώσιμος Τουρισμός και Περιβάλλον» υπηρετήθηκε με ποικίλους τρόπους. Μετά την άφιξή μας, στις 20/11/2023, και την τακτοποίηση στο ξενοδοχείο, οι συναδέλφισσες του ισπανικού σχολείου παρέθεσαν δείπνο σε ξενοδοχείο της πόλης, γνωστό για τον σεβασμό του στο περιβάλλον και την παράδοση του τόπου (π.χ. στεγάζεται σε ανακαινισμένο παραδοσιακό πανδοχείο χρησιμοποιεί τοπικά προϊόντα στην κουζίνα κλπ). Τη επόμενη, 1η ημέρα εργασιών, το ισπανικό σχολείο διοργάνωσε συναυλία για την υποδοχή μας και στη συνέχεια μαθητές μας ξενάγησαν στις σχολικές εγκαταστάσεις παρουσιάζοντάς μας τις καλές περιβαλλοντικές πρακτικές (απαγόρευση χρήσης πλαστικών μπουκαλιών, κατασκευή ειδικής αδιάβροχης «πετσέτας» για τη μεταφορά του κολατσού κάθε παιδιού, μπαζάρ επαναχρησιμοποιήσιμων αντικειμένων -ρούχων, βιβλίων, καπέλων, γωνιά ανακύκλωσης, τοίχος με τους 17 Στόχους του Ο.Η.Ε. για τη βιώσιμη ανάπτυξη κλπ.. Το ίδιο πρωινό οι αντιπροσωπείες παρουσίασαν τα σχολεία τους και αντάλλαξαν ιδέες για μια πιο βιώσιμη λειτουργία των σχολικών κοινοτήτων, ενώ το μεσημέρι έγιναν δεκτές από τη δήμαρχο της πόλης, η οποία παρουσίασε τα projectτου Granollersγια τη βιωσιμότητα (πχ την ανακύκλωση, τα μέσα μαζικής μεταφοράς κλπ). Μετά το μεσημεριανό γεύμα ακολούθησε ξενάγηση που ανέδειξε το ανθρωπογενές και φυσικό περιβάλλον της πόλης καθώς και επίδειξη του παραδοσιακού εθίμου του χορού με φωτιές. Τη 2η μέρα επισκεφθήκαμε την οικολογική φάρμα Can Bordoi, όπου ενημερωθήκαμε για τη λειτουργία της στη βάση της κυκλικής οικονομίας, ξεναγηθήκαμε στις εγκαταστάσεις της και φτιάξαμε το δικό μας τυρί. Η επίσκεψη στη φάρμα έκλεισε με αθλητικές εκδηλώσεις σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο για τα παιδιά. Την 3η μέρα ταξιδέψαμε με το τρένο στη Βαρκελώνη, στο λιμάνι της οποίας παρακολουθήσαμε παρουσίαση για τον διεθνή λιμένα της πόλης και την προσπάθεια των φορέων να λειτουργήσει με όρους βιωσιμότητας. Μετά την ξενάγηση στο λιμάνι, συμμετείχαμε σε παιχνίδι ανακάλυψης των αξιοθέατων στην παλιά πόλη (Γοτθική Συνοικία) και σε ομάδες καταγράψαμε θετικές και αρνητικές πρακτικές τουρισμού. Το βράδυ συμμετείχαμε σε αποχαιρετιστήριο δείπνο, στο οποίο οι γονείς και κηδεμόνες του ισπανικού σχολείου μας φίλεψαν τοπικά εδέσματα με παραδοσιακές συνταγές και τοπικά προϊόντα σε χώρο ειδικά διαμορφωμένο για συνεστιάσεις και εκδηλώσεις της κοινότητας. Η 4η μέρα ξεκίνησε με επιτόπια παρακολούθηση μαθημάτων στο ισπανικό σχολείο, ανάμεσα στα οποία και το ειδικό μάθημα για τους 17 Στόχους του ΟΗΕ για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη. Συνεχίσαμε με δραστηριότητα έρευνας του περιβαλλοντικού αποτυπώματος κάθε χώρας αλλά και την καταγραφή του περιβαλλοντικού αποτυπώματος κάθε σχολείου και κάθε συμμετέχοντα. Στο τέλος, σε ομάδες παίξαμε το επιτραπέζιο παιχνίδι Gamwana game που αφορά θετικές και αρνητικές πρακτικές ταξιδιού. Το απόγευμα της ίδιας μέρας η ελληνική ομάδα επισκεφθήκαμε ξανά τη Βαρκελώνη και περιηγηθήκαμε στα αξιοθέατά της (Σαγράδα Φαμίλια, Αψίδα Θριάμβου, σπίτια σχεδιασμένα από τον Γκαουντί, πλατείες κλπ). Την επόμενη μέρα της αναχώρησης μαθητές και μαθήτριες από το 1ο ΓΕΛ Τριανδρίας, μαζί με τις συνοδούς καθηγήτριες, αφού αποχαιρετίσαμε τους Ισπανούς φίλους και φίλες, είχαμε την ευκαιρία για μια μικρή ακόμη περιήγηση στην πρωτεύουσα της Καταλονίας και το απόγευμα αναχωρήσαμε για Θεσσαλονίκη.

 

site1 site2

 

Δεύτερη διασχολική συνάντηση Erasmus+ 122 στη Δρέσδη της Γερμανίας

Η δεύτερη διασχολική συνάντηση στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ 122 με τίτλο “Βιώσιμος τουρισμός στην Ευρώπη: Ταξιδεύουμε και υποδεχόμαστε με σεβασμό στο περιβάλλον, την κοινωνία, τον πολιτισμό”έλαβε χώρα στη Δρέσδη της Γερμανίας στις 10-15/03/2024. Εκεί η ελληνική αντιπροσωπεία συνάντησε αντιπροσωπείες από τα σχολεία συνεργασίαςGymnasium Tolkewitz (σχολείο υποδοχής) και INSTITUTCELESTÍ BELLERA της πόλης Granollers στην Ισπανία.

Ο άξονας της δεύτερης αυτής συνάντησης «Βιώσιμος Τουρισμός και Κοινωνία» υπηρετήθηκε με ποικίλους τρόπους. Κατ’ αρχάς ήδη πριν τη μετακίνησή μας οι μαθητές/-τριες εκπόνησαν εργασίες-παρουσιάσεις με σχετικά θέματα (Το κίνημα της πετσέτας -Οι πολίτες διεκδικούν τον δημόσιο χώρο στις παραλίες, Το πρόβλημα της στέγης στα τουριστικά μέρη, Ένα θετικό παράδειγμα: υποβαθμισμένες και κακόφημες περιοχές που αναπτύχθηκαν σε τουριστικά αξιοθέατα, Συνθήκες εργασίες εποχικών εργαζομένων στον τουρισμό: προβλήματα και λύσεις, ΔΕΘ: Μητροπολιτικό πάρκο ή "ανάπλαση" με τουριστικό χαρακτήρα; ). Εξάλλου, κι οι δραστηριότητες την πρώτη ημέρα στο Βερολίνο και τις επόμενες στη Δρέσδη συνέβαλαν με ουσιαστικό τρόπο στην καλλιέργεια του προβληματισμού πάνω στο θέμα, ενώ η φιλοξενία μάς άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις.

Συγκεκριμένα, μετά την άφιξή μας στο Βερολίνο, την

Κυριακή,10/03/2024, και την τακτοποίηση των αποσκευών σε ειδικά ντουλάπια ασφαλείας, περιηγηθήκαμε στην πόλη θαυμάζοντας κάποια εμβληματικά αξιοθέατα σε αυτήν (Πύλη του Βρανδεμβούργου, Reichstag, Μνημείο Ολοκαυτώματος, Νησί των Μουσείων, Alexanderplatz) και επισκεφτήκαμε το Πανόραμα της Περγάμου, ενώ οι μαθητές/ - τριες παρουσίαζαν κάθε φορά τις εργασίες τους για το συγκεκριμένο σημείο. Το βράδυ ταξιδέψαμε με λεωφορείο για Δρέσδη, όπου μας υποδέχτηκαν εκπαιδευτικοί του σχολείου και οι οικογένειες που θα φιλοξενούσαν τα παιδιά μας.

Τη 2η μέρα (Δευτέρα,11/03/2024) συναντηθήκαμε όλοι μαζί (Γερμανοί- Έλληνες- Ισπανοί) στις 8.00 π.μ. στο GymnasiumTolkevitz, όπου έγινε παρουσίαση της πόλης και του σχολείου υποδοχής, παίξαμε παιχνίδια γνωριμίας και ανάπτυξης εμπιστοσύνης και ξεκινήσαμε σε ομάδες τις εργασίες (δημιουργία γλωσσαρίου και « βιώσιμων» - οικονομικών και με βιώσιμα μέσα μετακίνησης- περιηγητικών διαδρομών). Στη συνέχεια, μετά το ελαφρύ γεύμα στην τραπεζαρία του σχολείου, μετακινηθήκαμε με το τραμ στο ιστορικό κέντρο της πόλης, όπου μαθητές και μαθήτριες πήραν μέρος στο Dresden city rallye, ένα ευχάριστο παιχνίδι γνωριμίας της πόλης. Οι μαθητές/ - τριες έπρεπε να περιηγηθούν στην πόλη και να απαντούν σε φύλλο εργασίας, ενώ ταυτόχρονα ζωγράφιζαν και έβγαζαν φωτογραφίες των αξιοθέατων. Μετά το τέλος του παιχνιδιού τα παιδιά επέστρεψαν στις οικογένειες, ενώ οι εκπαιδευτικοί στο ξενοδοχείο τους. Νωρίς το βράδυ η γερμανική ομάδα παρέθεσε δείπνο σε όλους τους συμμετέχοντες και συμμετέχουσες εκπαιδευτικούς σε ρεστοράν της πόλης.

Η 3η μέρα (Τρίτη,12/03/2024) ξεκίνησε και πάλι με συνάντηση στο σχολείο και συνέχιση των εργασιών μέχρι το μεσημέρι. Μετά από ένα ελαφρύ γεύμα στο σχολείο, ξεκινήσαμε για το “GläserneManufaktur” (« διαφανές» εργοστάσιο της VW), όπου ξεναγηθήκαμε και γνωρίσαμε τους όρους βιώσιμης παραγωγής και οικονομίας με τους οποίους λειτουργεί το εργοστάσιο. Μετά τρεις ώρες ελεύθερου χρόνου για γεύμα και ξεκούραση, συναντηθήκαμε όλοι μαζί, για να παίξουμε minigolf «στο σκοτάδι» και να δούμε μια «βιώσιμη» επιχείρηση ψυχαγωγίας από κοντά.

Η 4η μέρα (Τετάρτη, 13/03/ 2024) ήταν αφιερωμένη στην εκδρομή στη «Σαξονική Ελβετία», όπου περπατήσαμε, κάναμε πικνίκ και ενημερωθήκαμε για τις συνέπειες του τουρισμού στο φυσικό περιβάλλον και τις εγκαταστάσεις βιώσιμου τουρισμού στην περιοχή. Το απόγευμα της ίδιας μέρας ήταν αφιερωμένο στο μαγείρεμα και την προετοιμασία της αποχαιρετιστήριας γιορτής την επόμενη μέρα.

Η 5η μέρα (Πέμπτη, 14/03/2024) ξεκίνησε με τις παρουσιάσεις των περιηγητικών διαδρομών από τις ομάδες και από αυτές επιλέχτηκε με … το πιο δυνατό χειροκρότημα η πιο «βιώσιμη», δηλαδή η πιο οικονομική, οικολογική και πολιτιστικά ολοκληρ. Στη συνέχεια, η νικήτρια ομάδα μας οδήγησε και μας ξενάγησε στους ποικίλους σταθμούς της διαδρομής της, ενώ η μετακίνηση στο κέντρο έγινε με το τραμ, ένα πολύ αγαπητό, οικολογικό και αξιόπιστο μέσο μετακίνησης στη Δρέσδη. Το ραντεβού στο Πανεπιστήμιο της πόλης και η εκεί παρακολούθηση ομιλίας ειδικού ακυρώθηκε λόγω ασθένειας του ομιλητή. Η συνάντηση της Δρέσδης ολοκληρώθηκε στο σχολείο, όπου δόθηκαν οι βεβαιώσεις συμμετοχής και απονεμήθηκαν τα «βραβεία» για τον διαγωνισμό φωτογραφίας και μίνι γκολφ. Στη συνέχεια, μαθητές και μαθήτριες μοιράστηκαν νόστιμα εδέσματα από τις τρεις χώρες και την αγάπη τους για τον χορό!

Η 6η μέρα (Παρασκευή, 15/03/2024) η ομάδα επέστρεψε στη Θεσσαλονίκη, ταξιδεύοντας με τρένο από τη Δρέσδη στο Βερολίνο και από εκεί με αεροπλάνο στη Θεσσαλονίκη μέσω Αθήνας.

Ευχαριστούμε τόσο το σχολείο υποδοχής και τους Γερμανούς συναδέλφους, όσο και τις οικογένειες για την καταπληκτική φιλοξενία και τις εξαιρετικά ενδιαφέρουσες δραστηριότητες σε σχέση με το θέμα της συνάντησης.

fotos meeting

 

ΕΒΔΟΜΑΔΑ ERASMUS+ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Η τελευταία διασχολική συνάντηση του προγράμματος Erasmus+122 “Βιώσιμος τουρισμός στην Ευρώπη: Ταξιδεύουμε και υποδεχόμαστε με σεβασμό στο περιβάλλον, την κοινωνία, τον πολιτισμό / Sustainable tourism in Europe: traveling and welcoming with respect for the environment, society, and culture”, πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία, στις 23-26/4/2024, στη Θεσσαλονίκη. Δεκαεννέα οικογένειες μαθητών και μαθητριών του σχολείου μας φιλοξένησαν δεκαοκτώ μαθητές και μαθήτριες από τα σχολεία GymnasiumTolkewitz της Δρέσδης (Γερμανία) και InstitutCelestí Bellera του Granollers (Ισπανία). Οι τέσσερις εκπαιδευτικοί που συνόδευαν τα παιδιά διέμειναν σε ξενοδοχεία της πόλης.

Στις 22/4/2024 οικογένειες και εκπαιδευτικοί του 1ου ΓΕΛ Τριανδρίας υποδέχτηκαν στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης τους φιλοξενούμενους και την επόμενη ημέρα, Τρίτη, 23/4/2024, ξεκίνησαν οι εργασίες στο σχολείο. Έτσι, μετά από μια διαφωτιστική παρουσίαση της πόλης και της περιοχής με άξονα τη βιωσιμότητα, οι μαθητές/-τριες συμμετείχαν σε παιχνίδια γνωριμίας και δημιουργίας ομάδας, σε παιχνίδι με βάση το γλωσσάρι, που δημιούργησαν στη Δρέσδη σχετικά με τον Βιώσιμο Τουρισμό, και σε δραστηριότητες πάνω στο ίδιο θέμα. Συγκεκριμένα, κλήθηκαν να καταγράψουν τα «Do’s and Don’ts» στην προσέγγιση της πολιτιστικής κληρονομιάς και να δημιουργήσουν ψηφιακούς χάρτες των τριών πόλεων με τα πιο γνωστά μνημεία. Νωρίς το απόγευμα, περιηγήθηκαν στην πόλη και, με ξεναγούς μαθητές/-τριες του σχολείου μας, γνώρισαν μερικά από τα πιο φημισμένα μνημεία της Θεσσαλονίκης (Λευκό Πύργο, Γαλεριανό Συγκρότημα, Καμάρα, Ροτόντα). Η μέρα έκλεισε με δείπνο εργασίας των καθηγητών στο κέντρο της πόλης.

Την επόμενη μέρα, Τετάρτη, 24/4/2024, πραγματοποιήθηκε η εκπαιδευτική εκδρομή του προγράμματος. Ξεκινώντας με πεζοπορία στον Χορτιάτη, οι φιλοξενούμενοι/-ες αλλά και οι μαθητές/-τριες του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν τη φύση της πατρίδας μας και τη θέα προς τη λίμνη του Αγίου Βασιλείου, συζητώντας ταυτόχρονα για θετικές και αρνητικές παρεμβάσεις στην περιοχή. Συνέχισαν με επίσκεψη στο Περιβαλλοντικό Πάρκο Θέρμης, όπου ενημερώθηκαν από τον γεωπόνο του Πάρκου κ. Γρηγόριο Γρηγοριάδη για τη μεταμόρφωση της χωματερής εκεί σε ένα πανέμορφο χώρο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και για τη διαρκή εξέλιξη και εμπλουτισμό του με νέα φυτά και δραστηριότητες βιώσιμης διαχείρισης του περιβάλλοντος. Αμέσως μετά επισκέφτηκαν το Σπήλαιο των Πετραλώνων και γνώρισαν την ιστορία των ανασκαφών και των ευρημάτων εκεί, ενώ στη συνέχεια απόλαυσαν το γεύμα τους δίπλα στη θάλασσα της Νέας Ηράκλειας.

Την Πέμπτη, 25/4/2024, η ομάδα Erasmus+, επισκέφτηκε το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης. Εκεί, μαθητές/ -τριες και εκπαιδευτικοί, χωρισμένοι σε δύο ομάδες, συμμετείχαν εναλλάξ σε ξενάγηση από διαπιστευμένη ξεναγό και σε παιχνίδι ρόλων με βάση εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Μουσείου, που αξιοποιεί πολλά από τα εκθέματά του και τα καθιστά μαζί με την Ιστορία οικεία στους μαθητές/-τριες. Το απόγευμα της ίδιας ημέρας η ομάδα Erasmus+ απόλαυσε ποδηλατάδα στην παραλία της Θεσσαλονίκης, κατά τη διάρκεια της οποίας παρουσιάστηκαν από μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας συγκεκριμένα τοπόσημα της πόλης (Ομπρέλες Ζογγολόπουλου, βίλα Μοδιάδο/Λαογραφικό Μουσείο, Μέγαρο Μουσικής). Νωρίς το βράδυ της ίδιας ημέρας, το σχολείο μας παρέθεσε αποχαιρετιστήρια γιορτή με νόστιμα εδέσματα, που ετοίμασαν οι Έλληνες γονείς, μουσική και χορό. Η γιορτή ολοκληρώθηκε με την προβολή των βίντεο που δημιούργησαν μαθητές για τις προηγούμενες συναντήσεις στο Granollersκαι τη Δρέσδη και την απονομή των Βεβαιώσεων Συμμετοχής.

Την τελευταία ημέρα, Παρασκευή 25/4/2024, η ομάδα επισκέφτηκε το Νέο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης, όπου παρακολούθησε ομιλία σχετική με τον Βιώσιμο Τουρισμό από την κα Ντρούγκα Γιόλντα, Σύμβουλο Τουριστικής Ανάπτυξης στην εταιρία WiseRam. Την ομιλία ακολούθησε ξενάγηση στον χώρο από τον κ. Καμανατζή Βαγγέλη, υπεύθυνο Δημοσίων Σχέσεων του Δήμου Θεσσαλονίκης. Στη συνέχεια, και έχοντας αποκομίσει τις καλύτερες εντυπώσεις και από τις δύο δραστηριότητες στο Δημαρχείο, η ομάδα αναγκάστηκε να τροποποιήσει το πρόγραμμα λόγω της στάσης εργασίας του ΟΑΣΘ. Έτσι, αντί να επισκεφτεί από κοντά κάποια λιγότερο γνωστά μνημεία/τοπόσημα της πόλης (Μνημείο Λαμπράκη, Μπεζεστένι, Μπέη Χαμάμ και Αχειροποίητο), σύμφωνα με το πρόγραμμα και με τις αρχές του Βιώσιμου Τουρισμού, που δίνει ισότιμη θέση σε γνωστά και μη γνωστά μνημεία, αρκέστηκε στις φωτογραφίες και τις παρουσιάσεις που είχαν ετοιμάσει μαθητές/-τριες του σχολείου σχετικά με αυτά. Το απόγευμα της ίδιας ημέρας η γερμανική ομάδα αναχώρησε με αεροπλάνο για τη Δρέσδη, ενώ η ισπανική ομάδα μας αποχαιρέτησε τα ξημερώματα της Κυριακής των Βαϊων.

Κατά κοινή ομολογία η συνάντηση Erasmus+ στη Θεσσαλονίκη υπήρξε ιδιαίτερα επιτυχημένη, πλούσια σε ευχάριστες επιμορφωτικές δραστηριότητες, που βοήθησαν τους/τις συμμετέχοντες/συμμετέχουσες να εμβαθύνουν στο θέμα του Βιώσιμου Τουρισμού. Ταυτόχρονα, όπως, υπήρξε πλούσια σε ψυχαγωγικές δραστηριότητες και ανθρώπινες στιγμές, που έθεσαν τις βάσεις για ανάπτυξη σχέσεων και ενίσχυση της ευρωπαϊκής συνείδησης.

Ευχαριστούμε όλους και όλες, όσοι συνέβαλαν στην επιτυχία αυτή: τους Έλληνες και ξένους μαθητές/-τριες και εκπαιδευτικούς για τη σοβαρότητα και την προθυμία με την οποία συμμετείχαν σε όλες τις δραστηριότητες, τις οικογένειες για τη ζεστή φιλοξενία, τους φορείς και ομιλητές, για τη βοήθεια και τις εξαιρετικά ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις/ξεναγήσεις τους!

 fotos meeting 1

 

fotos 2

 

 fotos 3