KA1

Μαθαίνω, διδάσκω, συνεργάζομαι στο σχολείο του 21ου αιώνα με καινοτόμο και πρωτοποριακή εκπαιδευτική προσέγγιση

erasmus iky logoΤο σχολείο αναπτύσσεται παράλληλα με τις ραγδαίες εξελίξεις σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο και καλούμαστε να αναπτύξουμε  διδακτικές δεξιότητες χρησιμοποιώντας νέες μεθόδους και συνεχή ενημέρωση σε θέματα ΤΠΕ και απαιτείται συνεχής ροή νέων γνώσεων και ανανέωση του εκπαιδευτικού υλικού που χρησιμοποιούμε. Απαιτούνται νέες ιδέες και υλικά και  η επαφή με συναδέλφους από άλλα εκπαιδευτικά συστήματα και  χώρες θα συμβάλλει σε αυτό. Το σύγχρονο σχολείο προωθεί την  Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη., δηλαδή τη διαθεματική προσέγγιση, τη μαθητοκεντρική στόχευση, τις καινοτόμες διαδικασίες μάθησης και διδασκαλίας (ομαδοσυνεργατική μέθοδο κλπ), την ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών/τριών, την ιδέα του σχολείου ως οργανισμού μάθησης που έχει ως κύριο στόχο της εκπαιδευτικής διαδικασίας να αναλάβουν οι μαθητές ενεργό ρόλο στη μάθησή τους, να διερευνήσουν τον κόσμο γύρω τους (ζητήματα, κοινωνικές δομές, συνθήκες) και να συμμετάσχουν ενεργά στα τεκταινόμενα της κοινότητάς τους, σε τοπικό αλλά και ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο, ως υπεύθυνοι και δημοκρατικοί πολίτες.
Ιδιαίτερες  απαιτήσεις στο Νέο Λύκειο έχει η υλοποίηση των project, η οποία  απαιτεί συνεργασία εκπαιδευτικών από  διαφορετικές ειδικότητες, και  διεύρυνση γνώσεων εκ μέρους των εκπαιδευτικών και ενημέρωσή τους πάνω σε αντικείμενα διαφορετικά από το βασικό γνωστικό τους αντικείμενο.
Οι εκπαιδευτικές  ανάγκες των εκπαιδευτικών του σχολείου κινούνται στους παρακάτω άξονες: α) Διδακτικές καινοτομίες β) Δημιουργία εκπαιδευτικού ψηφιακού υλικού γ)Διεθνείς δραστηριότητες δ) Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη. ε) Εξωδιδακτικές δραστηριότητες

Στο πλαίσιο αυτού του φιλόδοξου σχεδίου πραγματοποιήθηκαν πέντε κινητικότητες από τέσσερις εκπαιδευτικούς του σχολείου μας. Οι εκπαιδευτικές δράσεις που παρακολούθησαν οι εκπαιδευτικοί μας ήταν οι ακόλουθες:

 1. International GAP Seminar 2015: "Capacity Building for Educational Action in ESD" Edinburgh, Scotland UK, 5-7 November 2015.

Learning Teacher Network, http://www.learningteacher.eu

the teacher learning network large edinburgh

 Τα σχέδια του σχολείου μας θα τύχουν μεγαλύτερης αποτελεσματικότητας εάν ενταχθούν στο γενικότερο πλαίσιο της  Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη η οποία  προσανατολίζεται προς την υιοθέτηση ενός νέου εκπαιδευτικού παραδείγματος, και υποστηρίζει την ανάπτυξη της  συστημικής και κριτικής σκέψης, την ολιστική-διεπιστημονική προσέγγιση /θεώρηση των θεμάτων και την ανάπτυξη δράσης υπέρ του περιβάλλοντος και του ανθρώπου σηματοδοτώντας ένα νέο όραμα και μια διαφορετική εκπαιδευτική προσέγγιση που θα επιτρέψει στους μαθητές και τις μαθήτριες να κατανοήσουν καλύτερα τον κόσμο μέσα στον οποίο ζουν, να αντιληφθούν τη διασύνδεση των προβλημάτων (π.χ. υπερκατανάλωση, εξάντληση φυσικών πόρων, παρακμή των πόλεων, ανισότητα των φύλων και φυλών, παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, περιβαλλοντική υποβάθμιση κ.ά.) και τελικά να καταστούν ικανοί να αντιμετωπίσουν την πολυπλοκότητα της πραγματικότητας. Η συμμετοχή λοιπόν δύο  εκπαιδευτικών του σχολείου μας σε σεμινάριο το οποίο ενίσχυσε την  ικανότητα για την Εκπαιδευτική Δράση στο πλαίσιο της αειφόρου ανάπτυξης κρίνεται σημαντική.  Με τη συμμετοχή παγκοσμίως αναγνωρισμένων ειδικών και τις διαδραστικές συζητήσεις μεταξύ των συμμετεχόντων, αναδείχτηκαν τα σημαντικότερα συμπεράσματα από τη δεκαετή εφαρμογή της αντίστοιχης δράσης σε παγκόσμιο επίπεδο υπό την αιγίδα της UNESCO και θα μεταλαμπαδευθούν στην εκπαιδευτική μας κοινότητα από τους  συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς μας με δράσεις που πραγματοποιούνται  στο σχολείο μας.

Το πρόγραμμα του σεμιναρίου ήταν το παρακάτω:

Programme for the 2015 Edinburgh International Seminar

Thursday 5th November
Afternoon: Delegates arrive at hotel
16.30 Initial welcome in the Conference centre
17.00 Transport to Parliament
17.30 Reception at the Scottish Parliament
19.00 Free time and dinner at own choice

Friday 6th November
08.45 Registration of delegates
09.00 Overall introduction and introductory sessions
09.30 Keynote
Guest speaker Rosa Murray, Edinburgh University
10.30 Coffee
11.00 'Town Hall meeting': Emerging Pedagogy and Whole-institution Approaches for ESD
Moderator: Prof Charles Hopkins, UNESCO
12.20 Group photo followed by Lunch at 12.30
13.30 Excellent holistic ESD practice
Presentation by head teacher, teachers and pupils from St Eunan's Primary School, Clydebank
15.00 Coffee
15.30 Free time
19.00 A ?Taste of Scotland? evening dinner

Saturday 7th November
09.00 Case study of Scotland?s approach to the UN Decade and initial response to the GAP
Presenters: Prof Peter Higgins, University of Edinburgh and Dr Alan Britton,
University of Glasgow
with opportunities for reflection/round table responses
12.00 Lunch
13.00 'Town Hall meeting': Emerging Pedagogy and Whole-institution Approaches for ESD (cont'd)
14.00 Coffee
14.30 'Town Hall meeting': Designing Programmes and Curricula in ESD
Moderator: Dr Martin Fitzgerald, Limerick Institute of Technology, Ireland
16.30 Summing up, looking ahead and closing of seminar

Και οι αντίστοιχες παρουσιάσεις δίνονται από τον σίνδεσμό Documentation

2. Structured Educational Visit to Schools/Institutes & Training Seminar in Iceland, Reykiavik Iceland 24-30 April 2016

 

sch ice
 
 pres ice

English Matters https://www.englishmatters.org

Η δυνατότητα εκπαιδευτικού του σχολείου μας να συμμετάσχει σε πρόγραμμα που δίνει την ευκαιρία της επιτόπιας επίσκεψης σε ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά ιδρύματα που προωθούν υψηλής ποιότητας μεθόδους διδασκαλίας και μάθησης, την ευκαιρία της αλληλεπίδρασης με τους εκεί εκπαιδευτικούς, διευθυντές, ειδικούς, συμβούλους, να βιώσει την εκεί σχολική κουλτούρα, να παρακολουθήσει μαθήματα καινοτόμου και συνεργατικής μάθησης, να συνάψει νέες συνεργασίες με προοπτική σχολικών ευρωπαϊκών σχεδίων, κινητικοτήτων και eTwinning προγραμμάτων.

Το πρόγραμμα του σεμιναρίου ήταν το παρακάτω:

SUNDAY

Registration.

Introduction to Programme.

Getting to know each other.

MONDAY

Icelandic Education System.

Images of Icelandic Society.

Building your Learning Portfolio.

Preparation for School Visits.

Visit & Cultural Activity: Reykjav?k Midtown walk.

The Settlement Exhibition ? Landn?mss?ningin.

TUESDAY

Study Visits to schools.

Feedback on school visits.

Experiences of Teaching.

Icelandic history and Literature.

WEDNESDAY

Visit & Cultural Activity: Reykjanes Peninsula (e.g. Krisuv?k, Blue Lagoon, The Bridge between the Continents, Sandv?k. The Lighthouse of Reykjanes, etc.).

THURSDAY

Study Visits to schools.

Feedback on school visits.

Visit & Cultural Activity: Reykjav?k (e.g. ?rb?r Open Air Museum (?rb?jarsafn) ? Harpa Conceret Hall, etc.).

FRIDAY

Visit & Cultural Activity: The Golden Circle Tour (e.g. Thingvellir national park, Gullfoss waterfall, Geysir hot spring ?rea).

SATURDAY

Presentation of learning journals (What have WE learned?) & Discussing dissemination strategies. EVALUATION.

Whale Watching (optional).

Farewell Evening.

SUNDAY

Optional DEPARTURE.

Οι εντυπώσεις καταγράφονται στο παρακάτω βίντεο

 

 

 
αλλά και στην παρακάτω παρουσίαση
 

 

Ως δραστηριότητα διάχυσης, επιλέχτηκε να δοθούν ερωτηματολόγια σε μαθητές και εκπαιδευτικούς 

"Αγαπητοί συνάδελφοι. Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA1 με τίτλο "Μαθαίνω, διδάσκω, συνεργάζομαι στο σχολείο του 21ου αιώνα με καινοτόμο και ευρωπαϊκή εκπαιδευτική προσέγγιση" θα θέλαμε να συμπληρώσετε το παρακάτω ερωτηματολόγιο (χρόνος συμπλήρωσης περίπου 7 λεπτά) σχετικά με το πώς πρέπει να είναι ένα σχολείο για να αισθάνονται ευτυχισμένοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί. Πώς λοιπόν φανταζόμαστε ένα ευτυχισμένο σχολείο;"

Ερωτηματολόγιο για μαθητές:

 

Ερωτηματολόγιο για Έλληνες εκπαιδευτικούς:

 

Και το αντίστοιχο για τους Ευρωπαίους συναδέλφους μας:

"Dear colleagues. Attending the Erasmus+ course "Structured Educational Visit to Schools/Institutes & Training Seminar in Iceland" I've realized that the students as well as the teachers can be happy at school. What do you think? What does Happy School means to you? Fill in the survey and let us know..."

 

Ενδεικτικά αποτελέσματα φαίνονται παρακάτω:

 

 

 

3. ICT FOR TEACHING in Ireland: A practical course to incorporate Information Technology into Teaching (literacy, numeracy, science, etc.) Trinity College Dublin (Ireland)

11-22 July 2016

Η συμμετοχή δύο εκπαιδευτικών   του σχολείου μας σε εξειδικευμένο σεμινάριο με θέμα την ενσωμάτωση και αξιοποίηση των ψηφιακών και πολυμεσικών εργαλείων στην εκπαιδευτική διαδικασία σε πολυπολιτισμικό και δυναμικό περιβάλλον, θα δημιουργήσει πολλαπλασιαστές καλών και καινοτόμων πρακτικών στη σχολική μονάδα, οι οποίοι με ενδοσχολική επιμόρφωση, διοργάνωση ενημερωτικών συναντήσεων και ομάδων εργασίας, δημοσιεύσεις στην ιστοσελίδα του σχολείου και καθημερινή αλληλεπίδραση με την εκπαιδευτική κοινότητα, θα αποτελέσουν έναν πυρήνα ζύμωσης και διαμοιρασμού εμπειριών και ανατροφοδότησης  για συγκεκριμένα διδακτικά αντικείμενα με τη δημιουργία και τη διανομή ψηφιακού διδακτικού υλικού αλλά και  γενικότερες διδακτικές προσεγγίσεις. Η ψηφιακή τάξη είναι μια πραγματικότητα στο ελληνικό σχολείο.  Οι εκπαιδευτικοί  εφαρμόζουν νέες διδακτικές τεχνικές που υποβοηθούνται από τη χρήση των ΤΠΕ, εντάσσοντάς τις στον καθημερινό τους προγραμματισμό και στα διδακτικά τους σενάρια, αξιοποιώντας την ευελιξία που προσφέρουν και τον πλούτο των πληροφοριών που παρέχουν.

Πιο συγκεκριμένα, τα εργαλεία στα οποία επιμορφώθηκαν οι εκπαιδευτικοί μας και τα οποία αξιοποίησε ποικιλοτρόπως το σχολείο μας (φαίνεται και απο τα παραπάνω) είναι τα παρακάτω:

Εφαρμογές Google

Drive

Docs

Spreadsheets

Presentations

Forms

Groups

Gmail

Youtube

Sites

και άλλες WEB 2.0 όπως

Animoto

Calameo

Padlet

Kahoot

Δείτε μια εφαρμογή για το μάθημα της Γεωμετρίας που δημιουργήθηκε με τη βοήθεια του Kahoot:

 Το πρόγραμμα του επιμορφωτικού σεμιναρίου είχε ως εξής:

WEEK 1

WEEK 2

MONDAY

Registration.

Introduction to Programme.

Getting to know each other.

TUESDAY

Literacy Across the Curriculum / ICT in Education.

Accessing, retrieving and sharing educational resources from the Internet.

Building your ICT Portfolio.

Intercultural Food Fair.

WEDNESDAY

Language focus

Task-based & Cooperative learning.

ICT tools to promote cooperative Learning.

THURSDAY

Language focus

Inquiry-based learning in an ICT-rich Environment.

ICT tools to enrich students? learning environments.

Discovering special places in town.

FRIDAY

Language focus

Tools for image & sound editing and recording to support narratives of learning.

Art in town.

SATURDAY

Day Heritage study visit.

SUNDAY

Free

MONDAY

Language Focus.

Tutor?s Passion?s Workshops. Internet safety and copyright upload & download.

TUESDAY

Language Focus.

Exploring Social Networking in class (e.g. Twitter, Skype, Mystery Skype, Chirpstory, etc.).

Visit & Cultural Activity.

WEDNESDAY

Classroom Management, Self-assessment and Assessment for learning by using ICT.

ICT tools for classroom management.

THURSDAY

Presenting our ICT PORTFOLIO.

Teacher Talking: Education in Europe.

Visit & Cultural Activity: A place full of history.

Farewell Evening.

FRIDAY

Discussing Dissemination Strategies.

The Grand Finale Quiz!!!

Evaluation.

Final visit & cultural activity.

Afternoon-Evening: DEPARTURE.

SATURDAY

Optional DEPARTURE.